căutare personalizată
Iti dau reducere 1% la PC Garage

duminică, 11 noiembrie 2012

Black Friday 2012

Originea Black Friday

La fel ca multe alte evenimente comerciale sau de publicitate, Black Friday este o zi inventata de catre americani care marcheaza in mod traditional inceputul vanzarilor dinainte de perioada Craciunului. Ziua de Black Friday urmeaza dupa Ziua Recunostintei, si in mod obisnuit se soldeaza cu mari reduceri de preturi practicate de catre diferite magazine de profil. Aceste reduceri au loc in toate sectoarele industriile si in general a fost adoptat ca momentul in care vanzatorii ating punctul de profit si incep sa vanda mai ieftin pentru a-si rotunji veniturile anuale.

La scara larga incepand cu 1975

Prima data sintagma Black Friday a aparut in Philadelphia ca descrierea traficului intens ce rezulta dupa Ziua Recunostintei. Incepand cu anul 1975 a inceput sa fie adoptat la o scara mai larga in afara statului Philadelphia si de cativa ani s-a extins si pe plan international.

Black Friday – Ziua cu cele mai multe reduceri din an

Vanzarile de Black Friday pentru multi ani incepeau cu ora 6 insa in ultima vreme aceste reduceri au inceput de la ora 5:00 dimineata sau chiar de la 4 noaptea. Incepand cu 2003 Black Friday a fost de regula ziua cu cele mai multe vanzari ale majoritatii retailerilor, gratie acceptiunii populare ca ziua respectiva ar fi ziua cu cele mai multe reduceri din an.

Black Friday in Romania

Ziua cu reduceri incredibile la produse electro si IT va avea loc pe 23 noiembrie 2012 nu rata sansa de a cumpara produsul dorit la un pret decent.In Romania, termenul de Black Friday a fost introdus la scara larga incepand cu anul 2011 cand retailerul online eMAG a prezentat oferte pentru toate produsele (-10% reducere la toata gama si unele produse cu reduceri de pana la 50%). Cu toate ca cei de la eMAG  au fost primii care au speculat miza acestei zile si potentialul de dezvoltare, in hora au mai intrat si alte magazine precum Flanco, Altex sau Evomag.
Conform unor surse, cei de la eMAG au inregistrat termenul de Black Friday ca marca inregistrata proprie. Este interesant de vazut daca anul acesta vom avea Black Friday in Romania la toti retailerii sau doar la unii. Altex a mizat pe Pink it’s the new black dupa o campanie publicitara iar Flanco are oarecum acelasi patronat ca eMAG.
Cu toate acestea, dupa Vinerea Neagra a reducerilor urmeaza Cyber Monday, o alta zi traditionala de reduceri, exploatata anul trecut de catre retailerii care au prins mai greu trenul zilei de vineri si au venit cu o replica (timida, ce e drept) de reduceri lunea imedia urmatoare.

2011, 2012 si 2013 – Datele in care pica Black Friday

In 2011 ziua de Black Friday a fost in data de 25 Noiembrie, in 2012 Black Friday va fi in 23 Noiembrie iar in 2013 Black Friday va fi in data 29 Noiembrie.

Oferta de produse – de la gadgeturi, laptopuri pana la electrocasnice

Oferta traditionala de produse la reducere de la Black Friday are multe categorii, practic toate produsele pot fi pasibile la reduceri. Astfel, spre deosebire de Cyber Monday – zi dedicata amatorilor de gadgeturi, in vinerea reducerilor toate produsele in general beneficiaza de o oferta speciala.

Nemultumiri si clienti dezamagiti de Black Friday

Cu toate acestea, unii clienti anul trecut au fost nemultumiti de faptul ca produsele oferite la reduceri consistente aveau un stoc foarte mic, insa avand in vedere volumul tranzactiilor si faptul ca unii clienti au comandat extrem de mult inca de la primele minute ale intrarii ofertei era de asteptat. De altfel, anul trecut mai ales pentru retailerii online din Romania a fost un test de soc al infrastructurii IT – datorita volumului mare de vizitatori si clienti care erau pe site in acelasi timp serverele pe care erau gazduite site-urile si platforma de comanda a cedat in dese randuri provocand nemultumirea clientilor.
De asemenea, livrarea produselor s-a facut cu o mica intarziere datorita incapacitatii magazinelor in a procesa comenzile intr-un interval obisnuit si suprasolicitarea serviciilor de curierat rapid care nu au facut fata volumului extrem de mare de livrari intr-o perioada extrem de scurta de timp.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu